Rozhovor so sólistkou opery Štátneho divadla Košice, Tatianou Paľovčíkovou- Paládiovou

17.07.2009 00:01

operadream.blogspot.com/


Tatiana, ďakujem, že ste prijali pozvánku na rozhovor.
Poslednou premiérou opery ŠD KE bol Eugen Onegin, kde ste stvárnili postavu Tatiany.
Réžie sa ujala estónska režisérka Oľga Kapanina. Ako sa Vám s ňou spolupracovalo?


Pani režisérka je v prvom rade úžasný človek. Nenúti speváka robiť nič, čo by mu bolo neprirodzené a to je prvoradé. Na začiatku sa vzájomne takpovediac oťukávame. Často ma skúšala, že čo dokážem, čo všetko zo mňa po hereckej stránke dostane. Potom to len usmerňovala. Mne osobne tento spôsob spolupráce najviac vyhovuje, keď vás režisér aj pochváli, dokonca mi povedala, že som ju vo veľa situáciach inšpirovala. Povedala, že na mňa do konca života nezabudne a bude ma "blagadariť,,.

Tatiana Larina je zasnené, skromné a ušľachtilé dievča, čo Vás s ňou spája okrem mena?

Asi len to meno. Som temperamentná úplný opak Tatiany Larinovej.


Momentálne si iste užívate zaslúžené divadelné voľno. Boli ste alebo chystáte sa niekam na dovolenku?

Milujem Egypt bola som tam viac krát a určite tam pôjdem znovu, ale tento rok sme si manželom povedali, že zmeníme miesto. Ideme do Talianska na Benátsku riviéru. Už sa teším hlavne na ten taliansky temperament.

Čomu sa rada venujete vo voľnom čase?

Svojim deťom, manželovi a vyrábam rôzne veci servítkovou technikou napr.kvetináče, svietniky.

Ktorá z operných úloh je pre Vás, ako sopranistku, výzvou?


To je asi každá úloha ktorú momentálne nacvičujem. Ani pri jednej úlohe nemôžete povedať... tak toto je ľahké...pretože to nie je ani jedna. Každá z mojich rolí je iná a tak aj k nej treba pristupovať. Inak sa pripravujem na Violettu inak na Tatianu, alebo Rusalku.

Máte obľúbeného skladateľa?

Podľa toho, čo v danom momente počúvam alebo spievam, tak ten skladateľ je obľúbený.

Venujete sa aj koncertnej činnosti, kde by sme Vás najbližšie mohli vidieť a počuť?

Momentálne mám teraz prázdniny, tak si ich chcem užiť a oddýchnuť tak koncerty nemám. Najbližší koncert mám v septembri v Canade v Toronte, kam ideme aj s Jarkom Dvorským

Prezradíte nám, aké operné máte plány na budúcu sezónu 2009/2010?


V budúcej sezóne ma budete môcť vidieť v Adriane Lecouvreur, ktorú pripravuje ŠD Košice.

Máte vysnívanú opernú postavu, ktorú by ste si chceli zaspievať?

Mala som Toscu, ale tú som si už zaspievala. Momentálne ju mám odloženú, ale chcela by som sa k nej časom vrátiť. Milujem Verdiho, tak postupne by som si rada zaspievala a stvárnila ďalšie postavy v jeho operách.

V repertoári ŠD KE ste naštudovali tak významné postavy ako sú Rusalka, Tatiana z Eugena Onegina, Amelia z Maškarného bálu, Violetta z La Traviaty či Toscu... Na ktorú z úloh sa vyslovene tešíte, keď vidíte, že sa bude hrať?

Je to jedno ktorá, pretože milujem všetky. Momentálne mi chýba, že nehrám v operete. Tam sa totiž vždy vybláznim. V operách hrám väčšinou smutnú, nešťastnú, ubolenú, utrápenú a to dosť vyčerpáva. V operete sa uvoľním a zabavím. Už sa teším na ďalšiu, ale to bude až v 2010/11.

V opernom naštudovaní by ste dali prednosť tradičnej alebo skôr modernej réžii? Prečo?

Skôr tradičnej. Nevadí mi jemná modernizácia, ale musia sa zachovať vzťahy medzi postavami.

Ďakujem za rozhovor.

 

—————

Späť


Webinzeraty.sk Pozri.sk - Katalog